Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ocena:
(głosy: 0)
 
 
|
 
|
rozmiar czcionki

07-02-2015

Andropauza. Dziesięć pytań sprawdzających objawy

Jeśli na większość pytań odpowiedź brzmi „tak”, lepiej iść do lekarza

Niektóre tzw. objawy andropauzy są mało charakterystyczne. Wiele razy w życiu - nawet za młodu – każdemu mężczyźnie czasem brakowało energii, czuł się osłabiony, nie miał ochoty na seks. Jak więc rozpoznać andropauzę?

Czy często jesteś smutny? Masz zły humor i jesteś mniej zadowolony z życia?  Czy często jesteś smutny? Masz zły humor i jesteś mniej zadowolony z życia?

Część objawów wynikających z niedoboru androgenów może towarzyszyć innym chorobom lub wynikać, chociażby, z przemęczenia, czy też przewlekłego stresu. Po to, aby się upewnić się, czy się weszło w okres andropauzy, najlepiej odpowiedzieć na 10 ważnych pytań. Jeśli na większość z nich odpowiedź jest twierdząca, prawdopodobnie mężczyzna wkroczył w okres andropauzy.

 

1. Czy odczuwasz pogorszenie popędu płciowego? Czy obserwujesz pogorszenie jakości wzwodu? Czy zdarzają ci się poranne erekcje?

2. Czy masz mniej energii?

3. Czy, wykonując wysiłek fizyczny lub jakąkolwiek pracę, masz poczucie, że mniej jest w tobie siły? Czy uprawiając te same, co wcześniej sporty, uzyskujesz wyraźnie słabsze wyniki?

4. Czy często jesteś smutny? Czy często masz zły humor i jesteś mniej zadowolony z życia?

5. Czy łatwo się denerwujesz i szybciej niż dotychczas wybuchasz z byle powodu?

6. Czy pogorszyła ci się pamięć? Czy trudniej ci się skoncentrować?

7. Czy jesteś senny po zjedzeniu obfitego posiłku? Czy miewasz kłopoty z bezsennością?

8. Czy zmniejszył się twój wzrost?

9. Czy odczuwasz bóle mięśni, kości, stawów?

10. Czy nadmiernie się pocisz, niezależnie od wykonywanego wysiłku?

 

Jeśli odpowiedzi sugerują, że mężczyzna wszedł w okres andropauzy, nie ma co zwlekać. Zamiast próbować sobie "samemu  poradzić", uciekać przed problemem, zamykać się w sobie i ukrywać własne troski, najlepiej iść do lekarza. Może to być urolog (czyli specjalista od chorób układu moczowo-płciowego), androlog (specjalista od chorób jąder) lub endokrynolog (ten zajmuje się wszystkimi zaburzeniami hormonalnymi, nie tylko związanymi z andropauzą). To, co dzieje się w organizmie, to naturalne zmiany, wynikające z upływu czasu. Dlatego najlepiej porozmawiać o tym szczerze z lekarzem.

 

Co powiedzieć lekarzowi?

Trzeba powiedzieć o wszystkich dolegliwościach, które niepokoją. Jeśli jest ich wiele, najlepiej spisać sobie na kartce przed wizytą.

Należy zabrać ze sobą ostatnie wyniki badań krwi, moczu i USG, (nawet, jeśli było to kilka lat temu) oraz karty wypisowe z ewentualnych pobytów w szpitalach.

Warto przygotować sobie listę leków, które przyjmujemy z zalecenia innych lekarzy oraz - ewentualnie - tych, które sami zażywamy (witaminy i inne leki dostępne bez recepty).

Oceń:
Dziękujemy!
poleć znajomemu drukuj skomentuj subskrybuj
nie lubię lubię to | Bądź pierwszym który to lubi.

Skomentuj artykuł

  • | 12-05-2013

    _______________________________________________________________________________________________________________
    ANDROPAUZA. ZDROWIE I SEKS. IG TO BŁĘDY. ♥♥♥♥♥

    BH.45.
    MOTTO: MĘŻCZYŹNI W ANDROPAUZIE MUSZĄ MIEĆ ENERGIĘ, NAJLEPIEJ Z POŻYWIENIA. *****

    ZDROWIE ORAZ DOBRE SAMOPOCZUCIE MUSZĄ BYĆ WYNIKIEM JEDZENIA, CZYSTEGO ORAZ ENERGETYCZNEGO POŻYWIENIA:
    Głównie bez toksyn i oczywiście nie powodującego; otyłości czy też cukrzycy typu 2. Zdecydowanie uważam, że konsumowanie różnych produktów spożywczych w oparciu o tabele tzw. INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU; wystarcza aby andropauzę lub nawet przejściowe osłabienia przechodzić sprawnym żwawym krokiem.

    W TYM CZASIE ODŻYWIANIE TO KLUCZ DO PRAWIDŁOWEJ, PROZDROWOTNEJ EGZYSTENCJI:
    Dlatego ważne jest odkrycie dotyczące chleba przedstawione poniżej. Dzisiaj jest to w kraju absolutnie żywieniowy unikat.

    POMAGA NAM W TYM MIANOWICIE, CHLEB TYPU KR-IRL:
    Stabilizujący poziom cukru we krwi na wiele godzin. Jemy bez większych zahamowań, smacznie i dużo, a przede wszystkim energetycznie oraz bez uczucia głodu. Zmęczenie jest nam wtedy obce, a kreatywność myślenia zaskakuje nas samych. Zdrowiejmy i szczuplejmy zatem.

    TAKIE ODŻYWIANIE NIE JEST DROGIE, ALE WRĘCZ WYJĄTKOWO TANIE:
    Koszt 1 szt. mini chlebka to 15-20 groszy czyli całodzienne wyżywienie 1 osoby nie przekroczy 2,00 zł. Zjadamy mniej droższych produktów, a to dlatego; że CHLEB TYPU KR-IRL, zapewnia uczucie sytości przez 4-5 godz. Eliminuje skutecznie tzw. wilczy głód, gwarantując przy tym odżywienie biologicznie wzorcowe. Konsumujemy zatem tzw. NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU, niezbędne w diecie człowieka. To kłopot, że nie kupisz tego chleba, nikt go nie piecze, nikt na nim nie zarabia, ale samemu upiec warto. *****

    DOSTOSOWANIE SIĘ DO TABEL ZALECANE I DOZWOLONE, POZWALA W 2-3 DNI:
    Ustabilizować poziom cukru we krwi i nie jest to trudne. Należy jednak wykluczyć ze swojego jadłospisu węglowodany niewskazane dla człowieka (zbyt wysoko podnoszą poziom cukru po spożyciu nadwyrężając trzustkę) a więc: WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

    KONKLUZJA FINALNA:
    Ilość żywności należy bezwzględnie dostosować do trybu życia, czyli zapotrzebowania energetycznego własnego organizmu. Najistotniejszym stabilizatorem wyrównywania braków energii u człowieka jest bez wątpienia tzw. CHLEB TYPU KR-IRL. Wskazana jest także zasadotwórcza cytryna ok. 2,5-4 sztuk / 24h. Sok z cytryny neutralizuje kwasowość soków trawiennych pustego żołądka zmniejszając łaknienie.

    R E F L E K S J A:
    INDEKS ŻYWIENIOWY, a; INDEKS GLIKEMICZNY, to dwa różne spojrzenia na realia przyrodnicze. IŻ; to identyfikacja ewolucyjnych dokonań przyrody, czyli sfera faktów. IG; to wirtualne poglądy, dezinformacja, obłuda i biznes.

    CHLEB NA OTYŁOŚĆ-IRL, JEST W CHWILI OBECNEJ NAJBARDZIEJ WARTOŚCIOWYM PRODUKTEM ŻYWIENIOWYM DLA CZŁOWIEKA NA PLANECIE ZIEMIA:
    75% Energii (niskie węglowodany), antyotyłościowy (bardzo syci), antycukrzycowy (poziom cukru do 22% wzrostu). W całych swoich dziejach ludzkość (7 mld), nie stworzyła dotąd tak wartościowego i biologicznie wzorcowego produktu żywieniowego.

    ZOBACZ TAKŻE; CUKRZYCA TYPU 2, WG: IRL KRAKÓW.
    Książka, pt. PORADNIK ŻYWIENIOWY CZŁOWIEKA W XXI WIEKU. *****
    Wydanie (3): zaktualizowane i uzupełnione.
    Skrót adresu strony w Internecie: INSTYTUTIRL
    ADRES: http://www.instytutirl.com.pl/

    BH.45.
    ENGLISH VERSION: http://www.instytutirl.com.pl/index9.php

    Biologia, medycyna.

    _______________________________________________________________________________________________________________
leksykon zdrowia seniora

Popularne

poradnik seniora

webstar 2012