Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Ocena:
(głosy: 0)
 
 
|
 
|
rozmiar czcionki

24-01-2013

Otyłość można pokonać, otyłości można zapobiec

Recepta na prawidłową wagę jest znana

Kształtowanie właściwych codziennych nawyków, to postawa osoby walczącej lub zapobiegającej otyłości. Wypracowanie zdrowego stylu życia daje szansę trwałego efektu redukcji masy ciała!

Trzeba wyrobić w sobie nawyk kreowania drobnych sytuacji, w których wysiłek wykonują nasze mięśnie.     Trzeba wyrobić w sobie nawyk kreowania drobnych sytuacji, w których wysiłek wykonują nasze mięśnie.

Żeby nie tyć, ale też żeby schudnąć należy unikać:

- siedzącego trybu życia,

- podjadania,

- szukania nagrody i pocieszenia w dobrym jedzeniu,

- nieregularnego spożywania posiłków,

- głodzenia się przez większą część dnia, po to, aby wieczorem odczuwać taki głód, który - trudny do powstrzymania - zmusza do jedzenia „tego, co popadnie, czyli wszystkiego, co wpadnie w rękę”,

- częstego kupowania słodyczy,

- robienia zakupów „na głodniaka”,

- smażenia potraw - warto kupić garnek do gotowania na parze czy inne naczynie przystosowane do przygotowywania potraw bez tłuszczu,

- częstego picia alkoholu -  źródła pustych kalorii,

- myślenia o swojej wadze jako największym problemie życia.

 

Co ograniczyć w codziennym życiu?

- korzystanie z samochodu i innych środków lokomocji,

- używanie windy,

- czas spędzany przed telewizorem czy komputerem,

- ciągły pośpiech - czasem trzeba się zatrzymać, chociażby po to, żeby zastanowić się co zjeść, żeby było smacznie, a nie za bardzo kalorycznie.

 

Strona: 1 2
Oceń:
Dziękujemy!
poleć znajomemu drukuj skomentuj subskrybuj
nie lubię lubię to | Bądź pierwszym który to lubi.
leksykon zdrowia seniora

Popularne

poradnik seniora

webstar 2012