Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Nowe zasady wchodzące w życie 25 maja 2018. (więcej)

Ocena:
(głosy: 5)
 
 
|
 
|
rozmiar czcionki

13-03-2013

Rusza kampania na rzecz osób 60+

Senior, to brzmi dumnie

Osoby 60+ mogą być aktywne społecznie, a także zawodowo. Mogą realizować swoje pasje i wspierać młodsze pokolenia nie tylko swoim czasem, ale również życiowym doświadczeniem i mądrością. Oczywiście, to wszystko jest możliwe pod warunkiem, że seniorzy są zdrowi, świadomi swoich możliwości i że otrzymują odpowiednie wsparcie.

Kampania 60+, która ruszyła 13 marca 2013 roku pod honorowym patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej stawia przede wszystkim na edukację seniorów, zwłaszcza w zakresie zdrowia, szeroko rozumianej profilaktyki, obniżania kosztów leczenia przez promocję wiedzy o tańszych odpowiednikach oryginalnych leków, których zakup niejednokrotnie rujnuje budżet emerytów.

Ten ostatni cel jest już zresztą realizowany. Program 60+, jeden z partnerów Kampanii 60+, uruchomił serwis internetowy z wyszukiwarką zamienników drogich leków, który dodatkowo wskazuje konkretną aptekę, gdzie można taki tańszy zamiennik kupić. Wydaje też kwartalnik dla seniorów, poświęcony w dużej części tematyce leków oraz specjalną broszurę o zamiennikach. - Osoby starsze, które nie korzystają z Internetu, mają też możliwość wyszukania tańszych odpowiedników przez infolinię. Mogą też je od razu zamówić, a my dostarczymy lek do wskazanej apteki – mówiła podczas konferencji prasowej Małgorzata Marchewka, menedżer Programu 60+.

Organizacje i instytucje, które wspierają kampanię, chcą również promować miejsca przyjazne seniorom w przestrzeni publicznej, edukować seniorów w obszarze nowych technologii, działać na rzecz poprawy opieki geriatrycznej a także opieki medycznej nad osobami starszymi, cierpiącymi na choroby przewlekłe. Ważnym elementem kampanii są kwestie ekonomiczne, dlatego partnerzy będą m.in. wspierać inicjatywy, które poprawiają sytuację osób 60+ jako konsumentów różnych usług i towarów.  

To tylko część obszarów kampanii, która zakłada również promowanie aktywizacji zawodowej seniorów jak i np. szerzenie w tej grupie społecznej idei wolontariatu, która ciągle w polskich warunkach jest raczej domeną ludzi młodych.

Partnerami Kampanii 60+ są, obok Programu 60+, m.in. Związek Powiatów Polskich, Caritas, Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Dr Roman Biskupski, reprezentujący Federację Stowarzyszeń UTW podkreślał, że jego organizacja od dawna stawia na działania wpisane w społeczność lokalną i współpracę z samorządami terytorialnymi. – Ważne jest również to, by konsolidować seniorów. Działając razem, łatwiej jest zdobyć dofinansowanie inicjatyw skierowanych do osób starszych – podkreślał sensowność wspólnego działania.

Jak długo potrwa Kampania 60+? - Tyle ile będzie trzeba do osiągnięcia celów – deklarują organizatorzy i zachęcają wszystkich, którym bliskie są problemy seniorów i działania na rzecz osób starszych do przyłączenia się do wspólnych akcji.

Oceń:
Dziękujemy!
poleć znajomemu drukuj skomentuj subskrybuj
nie lubię lubię to | Bądź pierwszym który to lubi.
leksykon zdrowia seniora

Popularne

poradnik seniora

webstar 2012