Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Nowe zasady wchodzące w życie 25 maja 2018. (więcej)

Ocena:
(głosy: 2)
 
 
|
 
|
rozmiar czcionki

15-06-2012

Tajemnica wody. Sekret młodości.

Wodę najlepiej jeść

Kalifornijski dermatolog dr Howard Murad, autor wielu uznanych publikacji na temat pielęgnacji skóry, w ostatniej swojej książce „Tajemnica wody - sekret młodości”stwierdza, że  poziom nawilżenia skóry jego pacjentów nie zależy od wieku ani od ilości wypijanej wody. A więc od czego?

Żeby uszczelnić ściany naszych komórek, powinniśmy dostarczać im podstawowe budulce: lecytynę (w jajkach), witaminy z grupy B (w zbożach i kaszach) i duże dawki antyutleniaczy.   Żeby uszczelnić ściany naszych komórek, powinniśmy dostarczać im podstawowe budulce: lecytynę (w jajkach), witaminy z grupy B (w zbożach i kaszach) i duże dawki antyutleniaczy.

Przemyślenia i obserwacje zdobyte podczas kilkudziesięcioletniej praktyki dermatologicznej doprowadziły doktora Murada do konstatacji, że na poziom nawilżenia skóry ma głównie wpływ stan naszych błon komórkowych. Liczy się to, na ile komórki zatrzymują wodę w swoim wnętrzu.  Dobra wiadomość: możemy im pomóc!

 

Dwie wody: dobra i zmarnowana

Wyobraźmy sobie, że nasze naczynia krwionośne są jak ogrodowe węże. Jeśli będą podziurawione, woda zacznie uciekać i nie dotrze do celu, czyli naszych narządów wewnętrznych. Zdaniem doktora Murada, w naszym organizmie są dwa rodzaje wody – zdrowa, czyli ta która znajduje się wewnątrz tkanek i komórek oraz ta druga, tzw. „zmarnowana”, która wycieka przez nieszczelne naczynia i błony komórkowe. To właśnie ta druga woda międzykomórkowa, jego zdaniem, powoduje w naszym ciele opuchnięcia, obrzęki w nogach i worki pod oczami. Kluczowe dla dobrego nawodnienia ciała jest więc zadbanie o stan błon i ich nieprzepuszczalność. Jak to zrobić? Dieta, dietą i jeszcze raz dietą.

 

Wodę najlepiej jeść

Każdy z nas powinien dostarczać sobie dziennie 1 ml wody na każdą zjadaną kalorię. Upraszczając  - jeśli nasza zupełnie przeciętna dieta wynosi 2500 kalorii, powinniśmy wypijać dziennie ok.  2,5 litra wody. Ale stop! Nie oznacza to konieczności pochłonięcia 10 szklanek płynu.

Woda jest przede wszystkim w jedzeniu - najwięcej oczywiście w owocach i warzywach, ale także w kaszach, makaronach, a nawet w razowym chlebie! I jest cenniejsza! Woda z pokarmu jest tak chemicznie ustrukturyzowana, że nasze komórki łatwiej ją „wyłapują” i utrzymują w środku - otoczona jest bowiem innymi łatwo przyswajalnymi cząsteczkami.

Woda mineralna, źródlana lub kranowa bez  pomocniczych wiązań, nie daje się tak skutecznie zatrzymać  w naszych komórkach. Czyli dietetyczne zalecenia wypijania minimum 6 szklanek wody są pozbawione sensu? Dr Murad twierdzi że tak.

 

Strona: 1 2
Oceń:
Dziękujemy!
poleć znajomemu drukuj skomentuj subskrybuj
nie lubię lubię to | Osoby które to lubią: michalina_popielska.
leksykon zdrowia seniora

Popularne

poradnik seniora

webstar 2012