Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Oferta " Środa seniora" w Teatrze Dramatycznym m.st. Warszawy


Sztuka Igora Ostachowicza "Noc żywych Żydów" w ramach programu Letniego Przeglądu Teatru Dramatycznego "Środa Seniora"

Adres: pl. Defilad 1
Miejscowość: 00-901 Warszawa woj. mazowieckie
Rozpoczęcie: 2017-07-19 19:00:00
Zakończenie: 2017-07-19 21:30:00
Wstęp: 20 zł
Wymagane zapisy: TAK
Prowadzący(a): Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy
Organizator: Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy
Igor Ostachowicz


NOC ŻYWYCH ŻYDÓW

Adaptacja Marek Kalita


Wyobraźcie sobie, że z piwnic waszego bloku wychodzą martwi Żydzi, żeby zemścić się na mieście, które o nich zapomniało. Co byście powiedzieli, gdyby do waszych drzwi zapukali żydowscy zombies - kapitan polskiego wojska - ze swoją równie nieświeżą córką i zażądali włączenia współczesnej muzyki? Jak byście zareagowali, gdyby goście bez rąk i z przestrzelonymi twarzami ruszyli na shopping do Arkadii? A gdyby okazało się, ze trzeba ich bronić przed rodzimymi narodowcami? W takiej sytuacji postawiony zostaje bohater „Nocy żywych Żydów”.

Zombie odwiedzają Glazurnika, mieszkańca warszawskiego Muranowa, który z mlekiem matki wyssał antysemityzm, konformistę i egoistę, nie interesującego się niczym poza własną przyjemnością. - mówi Aleksandra Popławska.

Bezimienny, nie angażuje się, woli stać z boku, bardziej skupia się na zarabianiu pieniędzy i konsumowaniu życia. Mam wrażenie, że coraz więcej ludzi dystansuje się od jakiejkolwiek społeczności czy wspólnoty, nie chce utożsamiać się z kimś innym, poza samym sobą. Nasz antybohater w tę tajemniczą NOC będzie musiał się jednak opowiedzieć po czyjejś stronie – dodaje Marek Kalita.

Spektakl na podstawie powieści Igora Ostachowicza „Noc żywych Żydów”, nominowanej do Literackiej Nagrody Nike 2013.

"Noc żywych trupów" to przecież klasyka kinowego horroru - jak można tak efekciarskim gestem bawić się z historią, w której kilkaset tysięcy istnień ludzkich za sprawą kaprysu Adolfa Hitlera poszło do pieców? A jednak Igorowi Ostachowiczowi, balansującemu na bardzo cienkiej linie, udało się poruszyć kwestie fundamentalne, zadać pozornie bardzo głupie pytanie o nasze człowieczeństwo - na gruzach warszawskiego getta i w pogoni za dobrami, których tak bardzo pragniemy. – pisał Paweł Dunin Wąsowicz.

Adaptacja: Marek Kalita

Reżyseria: Aleksandra Popławska i Marek Kalita
Scenografia: Katarzyna Borkowska
Asystent scenografa: Paula Grocholska
Kostiumy: Vasina
Muzyka: Jacek Grudzień
Opracowanie muzyczne: Piotr Polak
Ruch sceniczny: Paweł Kamiński, Piotr Kamiński
Reżyseria świateł: Jacqueline Sobiszewski
Kierownictwo produkcji: Tomasz Grzegorek
Asystent reżysera: Tomasz Karolak


Występują:

Bezimienny - Marek Kalita
Chuda - Agnieszka Roszkowska
Fakir / Ktoś Zły / Zupełnie Zły - Julian Świeżewski
Kobieta z Podbitym Okiem - Katarzyna Herman
Nostromo - Zdzisław Wardejn
Hitler / Krystian - Krzysztof Ogłoza
Kapitan - Henryk Niebudek
Rejczel - Agata Woźnicka/Karolina Wasilewska
Dejwid - Dominik Rybiałek/Krzysztof Szczepaniak
Doktor - Waldemar Barwiński
Sanitariusze / Ochrona /Kibole- Paweł Kamiński, Piotr Kamiński
Bandzioch - Krzysztof Brzazgoń
Bolo- Sebastian Skoczeń
Fritzl - Mariusz Drężek
Chirico- Anna Gorajska
Jerzy Rosiak / Sprzedawca - Maciej Szary


Czas trwania spektaklu: 2 godz. 30 min /z przerwą/

W najbliższych spektaklach wystąpią: Dominik Rybiałek i Agata Woźnicka


MEDIA O SPEKTAKLU

Przedstawienie jest interesujące zarówno pod względem stylu i podejmowanych tematów, nie boi się łączyć rzeczy, których normalnie się nie łączy: horroru i śmiechu, Holokaustu i żartów. /Michael Handelsaltzs, izraelski dziennik Haaretz/


To spektakl oskarżenie części elit politycznych, które sprzyjają odrodzeniu nacjonalistycznych, faszystowskich tęsknot. To zarazem próba uwolnienia się od wracającej traumy holocaustu przez pokolenie wnuków - urodzonych dwadzieścia lat po wojnie. /Tomasz Miłkowski, portal Międzynarodowego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych/

Dobrze radzą sobie w tym, bardzo bogatym od strony wizualnej, spektaklu aktorzy, zwłaszcza zbierający zasłużone brawa: Krzysztof Ogłoza (jako Hitler; świetna charakteryzacja i celnie uchwycone ruchy i gesty postaci) oraz Mariusz Drężek /Polska The Times/

Zobacz na mapie


Wyszukaj w Informatorze

webstar 2012