Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Nowe zasady wchodzące w życie 25 maja 2018. (więcej)

Oferta "Teatr przyjazny seniorom" w Teatrze Dramatycznym m.st. Warszawy


Sztuka "TUTLI-PUTLI" w ramach programu Teatru Dramatycznego "Teatr przyjazny seniorom"

Adres: pl. Defilad 1
Miejscowość: 00-901 Warszawa woj. mazowieckie
Rozpoczęcie: 2017-06-10 19:00:00
Zakończenie: 2017-06-10 20:20:00
Wstęp: 20 zł
Wymagane zapisy: TAK
Prowadzący(a): Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy
Organizator: Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy
WITKACY/MALINOWSKI/CZAPLICKA

TUTLI-PUTLI
Kto jest dziki?

Koprodukcja Teatru Malabar Hotel i Teatru Dramatycznego

PREMIERA 30 grudnia 2016
Scena Przodownik


reżyseria: Magdalena Miklasz
dramaturgia: Marcin Bartnikowski
scenografia, kostiumy: Marcin Bikowski, Marcin Bartnikowski
lalki: Marcin Bikowski
muzyka: Anna Stela, Marcin Liweń
kierownictwo produkcji: Natalia Mołodowiec

OBSADA:
Anna Stela
Marcin Bikowski
Marcin Bartnikowski

czas trwanie ok. 1 godz. 20 min

Operetka Witkacego konfrontuje ludożerców z wyspy Tua-Tua i kombatantów Wielkiej Wojny, która miała być ostatnią, ale Witkacy wiedział, że nie będzie. Tak zwana cywilizacja i tak zwana dzikość przeglądają się w sobie jak w lustrze. Oto twarz kolonializmu: z jednej strony znudzenie, chucie i forsa, z drugiej – egzotyczne narkotyki i fatalizm. Wszystko przerysowane, bo to karykatura, ale, jak u Witkacego, wróżebna. Zagłada ostatniego rajskiego zakątka na Ziemi jako musical: na to wpaść mógł tylko Witkacy. Jazzband, rewia i tropiki, czyli kwestia, kto jest dziki?

Twórcy Teatru Malabar Hotel łączą szaloną operetkę Witkacego z tekstami antropolożki Marii Czaplickiej i podróżnika Bronisława Malinowskiego, by podjąć temat różnorodności kulturowej i zapytać, jaki wpływ wywiera na nas miejsce zamieszkania i społeczeństwo.


,,Zamierzamy zająć się tematem obcości kulturowej z perspektywy sztuki i etnografii. Nasz punkt wyjścia stanowi dramat Stanisława Ignacego Witkiewicza Panna Tutli Putli, zainspirowany podróżą do Azji, którą zakopiański twórca odbył z Bronisławem Malinowskim. Teorie i opisy etnograficzne Malinowskiego będą zatem pierwszym naturalnym kontrapunktem do głosu Witkacego. Jego doświadczenie obcości na wyspach triobriandzkich pokazuje z jednej strony głęboki problem egzystencjalny, z drugiej stanowi przyczynek do rozważań o kolonializmie dawniej i dziś. Trzecią osobowością ukazaną w spektaklu będzie wybitna polska uczona Maria Czaplicka - badaczka plemion syberyjskich - której losy krzyżowały się z Malinowskim. Jej spojrzenie na obcą kulturę cechuje refleksja na pograniczu kulturoznawstwa i teorii sztuki.

Ukazanie na scenie trzech tak silnych osobowości jest punktem wyjścia do dialogu o trudnych i aktualnych dziś problemach różnorodności kulturowej, emigracji i wpływie jaki wywiera na nas miejsce i społeczeństwo. Co ważne we wszystkich trzech głosach usłyszymy echa zarówno nauki jak i sztuki.'' /twórcy spektaklu/

Zobacz na mapie

Wyszukaj w Informatorze

webstar 2012