"Teatr przyjazny seniorom"
Adres: | pl. Defilad 1 |
Miejscowość: | 00-901 Warszawa woj. mazowieckie |
Rozpoczęcie: | 2016-06-03 19:00:00 |
Zakończenie: | 2016-06-03 21:30:00 |
Wstęp: | 20 zł |
Wymagane zapisy: | tak |
Prowadzący(a): | Teatr Dramatyczny |
Organizator: | Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy |
J. MASTEROFF, J. KANDER, F. EBB
"CABARET"
Na podstawie sztuki Johna Van Drutena i opowiadania Christophera Isherwooda
Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z góra lodową.
Na podstawie musicalu powstał jeden z najwybitniejszych filmów w historii kina. „Cabaret” to również źródło muzycznych evergreenów – „Money, Money”, "Welcome to Berlin" czy „Don’t Tell Mama”.
libretto: Joe Masteroff
muzyka: John Kander
piosenki: Fred Ebb
przekład libretta: Kazimierz Piotrowski
przekład piosenek: Wojciech Młynarski
autorem tłumaczenia piosenek: „Don’t go” i „I don’t care much” jest Szymon Żuchowski
reżyseria: Ewelina Pietrowiak
scenografia i kostiumy: Katarzyna Nesteruk
choreografia: Artur Żymełka
kierownictwo muzyczne i aranżacja: Urszula Borkowska
przygotowanie wokalne: Anna Grabowska
reżyseria światła: Łukasz Różewicz
asystentka reżyserki i suflerka: Agata Zdziebłowska
inspicjent: Tomasz Karolak
kierownik produkcji: Mateusz Karoń
OBSADA
Mistrz Ceremonii: Krzysztof Szczepaniak
Sally Bowles: Anna Gorajska
Cliff Bradshaw: Mateusz Weber
Ernst Ludwig: Tomasz Budyta
Fräulein Schneider: Agnieszka Wosińska
Fräulein Kost: Magdalena Smalara
Herr Rudolf Schultz : Piotr Siwkiewicz
Lulu/Dama: Anna Gajewska
Rosie: Anna Szymańczyk
Franchie: Agata Wątróbska
Helga/Goryl: Natalia Sakowicz (gościnnie)
Bobbie: Waldemar Barwiński
Victor/Dama: Maciej Radel (gościnnie)
i muzycy:
Urszula Borkowska / Mateusz Dębski - fortepian
Marcin Świderski / Mariusz Mielczarek - saksofony, klarnet
Tomasz Kirszling / Filip Mazur – trąbka
Tomasz Dworakowski / Michał Tomaszczyk - puzon
Wojciech Gumiński / Marcin Fidos – kontrabas
Marcin Słomiński / Szymon Linette - perkusja
Czas trwania spektaklu: 2 godz. 30 min /z przerwą/.
Spektakl przeznaczony dla widzów od lat 15-tu.
KRYTYCY O "CABARECIE"
W "Cabarecie" Krzysztof Szczepaniak w roli Mistrza Ceremonii wręcz hipnotyzuje. Perwersyjność jego postaci podkreślają przebrania - zmiany rewiowego kostiumu na czarny mundur. Wspaniale zmienna jest Anna Gorajska w roli Sally. Lekka w tańcu, przebojowa w śpiewie, w scenach dramatycznych zawadiacka, wyzywająca, rozbawiona, w końcu oszalała z bólu jak Ofelia. Świetni są wszyscy, którzy śpiewają, tańczą i mówią. /Gazeta Wyborcza/
Widowisko grane jest brawurowo. Wodzirej śpiewa i gra nie gorzej niż Joel Grey w filmie. Jak trzeba zaśpiewać koło nuty imitując Greya - Krzysztof Szczepaniak to potrafi. Dziewczyny są równie atrakcyjne jak perfekcyjne. Dobrze, że żadna nie mierzy się z Lisą Minnelli. (Ani z Marleną Dietrich z innego filmu o kabarecie, "Błękitny anioł" Josefa von Sternberga z 1929 r.). Spektakl dyskretnie ujawnia jakość wyrafinowanego wykształcenia reżyserki, Eweliny Pietrowiak. Wspiera ją taktownie pani scenograf, Katarzyna Nesteruk, a dixielandowy sekstet zabrzmiał na premierze jak big-band. Spektakl dowodzi konsekwencji programowej oraz finezji repertuarowej Tadeusza Słobodzianka, dyrektora Teatru Dramatycznego, twórcy, który staje w rzędzie swoich wielkich poprzedników: Jana Kosińskiego, Ludwika René i Gustawa Holoubka. /Studio Opinii/
Wśród wykonawców należy dostrzec Agnieszkę Wosińską (Fraulein Schneider) i Magdalenę Smalarę jako seksowną Fraulein Kost. Cóż jednak byłby wart ten spektakl bez młodego Krzysztofa Szczepaniaka, który jako żywiołowy, perwersyjny, tajemniczy oraz stylowy Mistrz Ceremonii może mierzyć się ze sławnymi wykonawcami tej legendarnej postaci. /Rzeczpospolita/
"CABARET"
Na podstawie sztuki Johna Van Drutena i opowiadania Christophera Isherwooda
Meine Damen und Herren, Ladies and Gentlemen! Witajcie w Kabarecie Kit Kat, witajcie w przedwojennym Berlinie, mieście, które potrafi bawić się jak żadne inne! Jesteśmy świadkami romansu piosenkarki kabaretowej i amerykańskiego pisarza. Żyjemy szalonym światem kabaretu, ale czujemy też rosnącą atmosferę zagrożenia za jego drzwiami. Berlin przypomina Titanic - orkiestra gra w najlepsze, ludzie wirują w tańcu, a statek za chwilę zderzy się z góra lodową.
Na podstawie musicalu powstał jeden z najwybitniejszych filmów w historii kina. „Cabaret” to również źródło muzycznych evergreenów – „Money, Money”, "Welcome to Berlin" czy „Don’t Tell Mama”.
libretto: Joe Masteroff
muzyka: John Kander
piosenki: Fred Ebb
przekład libretta: Kazimierz Piotrowski
przekład piosenek: Wojciech Młynarski
autorem tłumaczenia piosenek: „Don’t go” i „I don’t care much” jest Szymon Żuchowski
reżyseria: Ewelina Pietrowiak
scenografia i kostiumy: Katarzyna Nesteruk
choreografia: Artur Żymełka
kierownictwo muzyczne i aranżacja: Urszula Borkowska
przygotowanie wokalne: Anna Grabowska
reżyseria światła: Łukasz Różewicz
asystentka reżyserki i suflerka: Agata Zdziebłowska
inspicjent: Tomasz Karolak
kierownik produkcji: Mateusz Karoń
OBSADA
Mistrz Ceremonii: Krzysztof Szczepaniak
Sally Bowles: Anna Gorajska
Cliff Bradshaw: Mateusz Weber
Ernst Ludwig: Tomasz Budyta
Fräulein Schneider: Agnieszka Wosińska
Fräulein Kost: Magdalena Smalara
Herr Rudolf Schultz : Piotr Siwkiewicz
Lulu/Dama: Anna Gajewska
Rosie: Anna Szymańczyk
Franchie: Agata Wątróbska
Helga/Goryl: Natalia Sakowicz (gościnnie)
Bobbie: Waldemar Barwiński
Victor/Dama: Maciej Radel (gościnnie)
i muzycy:
Urszula Borkowska / Mateusz Dębski - fortepian
Marcin Świderski / Mariusz Mielczarek - saksofony, klarnet
Tomasz Kirszling / Filip Mazur – trąbka
Tomasz Dworakowski / Michał Tomaszczyk - puzon
Wojciech Gumiński / Marcin Fidos – kontrabas
Marcin Słomiński / Szymon Linette - perkusja
Czas trwania spektaklu: 2 godz. 30 min /z przerwą/.
Spektakl przeznaczony dla widzów od lat 15-tu.
KRYTYCY O "CABARECIE"
W "Cabarecie" Krzysztof Szczepaniak w roli Mistrza Ceremonii wręcz hipnotyzuje. Perwersyjność jego postaci podkreślają przebrania - zmiany rewiowego kostiumu na czarny mundur. Wspaniale zmienna jest Anna Gorajska w roli Sally. Lekka w tańcu, przebojowa w śpiewie, w scenach dramatycznych zawadiacka, wyzywająca, rozbawiona, w końcu oszalała z bólu jak Ofelia. Świetni są wszyscy, którzy śpiewają, tańczą i mówią. /Gazeta Wyborcza/
Widowisko grane jest brawurowo. Wodzirej śpiewa i gra nie gorzej niż Joel Grey w filmie. Jak trzeba zaśpiewać koło nuty imitując Greya - Krzysztof Szczepaniak to potrafi. Dziewczyny są równie atrakcyjne jak perfekcyjne. Dobrze, że żadna nie mierzy się z Lisą Minnelli. (Ani z Marleną Dietrich z innego filmu o kabarecie, "Błękitny anioł" Josefa von Sternberga z 1929 r.). Spektakl dyskretnie ujawnia jakość wyrafinowanego wykształcenia reżyserki, Eweliny Pietrowiak. Wspiera ją taktownie pani scenograf, Katarzyna Nesteruk, a dixielandowy sekstet zabrzmiał na premierze jak big-band. Spektakl dowodzi konsekwencji programowej oraz finezji repertuarowej Tadeusza Słobodzianka, dyrektora Teatru Dramatycznego, twórcy, który staje w rzędzie swoich wielkich poprzedników: Jana Kosińskiego, Ludwika René i Gustawa Holoubka. /Studio Opinii/
Wśród wykonawców należy dostrzec Agnieszkę Wosińską (Fraulein Schneider) i Magdalenę Smalarę jako seksowną Fraulein Kost. Cóż jednak byłby wart ten spektakl bez młodego Krzysztofa Szczepaniaka, który jako żywiołowy, perwersyjny, tajemniczy oraz stylowy Mistrz Ceremonii może mierzyć się ze sławnymi wykonawcami tej legendarnej postaci. /Rzeczpospolita/
Film
Wyszukaj w Informatorze
Kiedy wybrać pieluchomajtki, a kiedy...
W przypadku nietrzymania moczu bardzo ważna jest odpowiednia ochrona – nie tylko dla...