Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

otyłość brzuszna

  • USA i Norwegia wypowiadają wojnę tłuszczom trans. Dlaczego są one tak szkodliwe?

    24-06-2015

    O szkodliwych dla zdrowia tłuszczach trans rozmawiamy z dr hab. Małgorzatą Drywień, specjalistką od żywienia z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Katedra Żywienia Człowieka, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego.

    więcej »

    Utwardzone oleje roślinne to margaryny do smarowania pieczywa i do pieczenia, tłuszcze gastronomiczne do pieczenia i smażenia.
  • Cukrzyca typu 2

    05-04-2013

    Cukrzyca typu 2 występuje zwykle u ludzi po 30-tym roku życia i stanowi 90 procent wszystkich zachorowań na cukrzycę. Jest to choroba będąca zespołem zaburzeń, które prowadzą do hiperglikemii, czyli podwyższonego poziomu cukru we krwi. Te zaburzenia to: nieprawidłowe wydzielanie insuliny przez trzustkę w odpowiedzi na wzrost poziomu glukozy we krwi oraz osłabienie skuteczności działania insuliny, tzw. insulinooporność - szczególnie wyraźna u chorych otyłych.

    więcej »

    Osoby chorujące na cukrzycę powinny poszerzać swoją wiedzę na temat choroby, zapobiegania powikłaniom i prawidłowego odżywiania się.
  • Odchudzanie. Jakich efektów terapii można się spodziewać?

    29-01-2013

    Racjonalnie ujemny bilans energetyczny powinien przynosić redukcję masy ciała w tempie 2-4 kg na miesiąc. Takie tempo chudnięcia daje największą szansę utrzymania uzyskanego efektu. Odchudzanie bowiem to proces, którego celem - z punku widzenia medycznego - nie jest uzyskanie absolutnie idealnej masy ciała. Sukcesem jest jej zmniejszenie nawet o 10 proc. w stosunku do masy wyjściowej. Organizm bardzo odczuwa utratę nawet kilku kilogramów. Analizując wiele badań stwierdzono, że obniżenie masy ciała o 10 kg powoduje zmniejszenie stężenia triglicerydów o 30 proc., złego cholesterolu o 15 proc., a podwyższenie dobrego o 8 proc.

    więcej »

    Jak już schudniemy, musimy nauczyć się tak żyć, żeby nie tyć!
  • Nadwaga, otyłość. Kiedy koniecznie trzeba iść do lekarza

    28-01-2013

    Nawet jeśli nie występuje żaden  z wymienionych poniżej niepokojących objawów, które powinny nas skłonić do konsultacji z lekarzem,  a wielokrotnie podejmowaliśmy nieudane próby redukcji masy ciała, warto poradzić się lekarza, jak poradzić sobie z problemem.

    więcej »

    Jeśli nasze BMI przekracza 30 kg/ m2 nie ma co się oszukiwać, że jesteśmy zupełnie zdrowi i że poradzimy sobie w chudnięciu sami. Najlepiej skonsultować się z lekarzem!
  • Leki, które można stosować w leczeniu otyłości bez konsultacji z lekarzem

    28-01-2015

    Podstawowa terapia otyłości obejmuje zmianę nawyków żywieniowych, zwiększenie aktywności fizycznej i - w razie potrzeby – psychoterapię. Sięgając po jakikolwiek preparat wspierający odchudzanie, który można kupić bez recepty, należy pamiętać, że jest tylko pomocą, dodatkiem do podjętych przez nas postanowień, co do zmiany stylu życia, w żadnym wypadku natomiast nie może ich zastąpić.

    więcej »

    Zielona  herbata ma nie tylko działanie antynowotworowe, ale również wspomaga odchudzanie!
  • Nadawaga, otyłość. Badania kontrolne

    28-01-2013

    Wystarczy raz ma jakiś czas stanąć na wadze i mierzyć swoją talię. Jeśli zauważymy przyrost którejkolwiek z wartości (kilogramów lub centymetrów) należy ograniczyć liczbę spożywanych kalorii i więcej czasu poświęcać na aktywność fizyczną. Nie wolno dopuść, by masa naszego ciała wzrastała!

    więcej »

    Przyrost kilogramów lub centymetrów w obwodzie brzucha, to sygnał, że należy ograniczyć liczbę spożywanych kalorii i zwiększyć aktywność fizyczną!
  • Aktywność fizyczna w leczeniu otyłości i zapobieganiu jej

    28-01-2013

    Jednym z aspektów otyłości jest cierpienie psychiczne, jakie wywołuje, bo nadwaga nie kojarzy się w naszej kulturze z atrakcyjnością. Obok troski o zdrowie, jako motywy podjęcia regularnego wysiłku fizycznego można wykorzystać chęć poprawy samopoczucia związanego z wyglądem.

    więcej »

    Rower to nie tylko sprzęt służący aktywnej rekreacji, ale i realny środek lokomocji!
  • O jedzeniu. Żeby zrzucić zbędne kilogramy lub po prostu nie tyć

    24-01-2013

    Uzyskanie i utrzymanie prawidłowej masy ciała to projekt nie na miesiąc, dwa czy nawet pół roku. Trzeba trwale wypracować dobroczynne nawyki i trwać w nich do końca życia!

    więcej »

    Najbezpieczniejszą pod względem kaloryczności grupą produktów są warzywa.
  • Otyłość można pokonać, otyłości można zapobiec

    24-01-2013

    Kształtowanie właściwych codziennych nawyków, to postawa osoby walczącej lub zapobiegającej otyłości. Wypracowanie zdrowego stylu życia daje szansę trwałego efektu redukcji masy ciała!

    więcej »

    Trzeba wyrobić w sobie nawyk kreowania drobnych sytuacji, w których wysiłek wykonują nasze mięśnie.
  • Jak otyłość zmienia życie codzienne?

    23-01-2013

    Tusza uprzykrza codzienne życie. Zaczyna się od zawiązania sznurówek w butach, w czym przeszkadza brzuch, a kończy na problemach emocjonalnych.

    więcej »

    Zacznij od wyprawy na basen. Nie pozwól, aby lęk przed osądem twojego wyglądu pozbawił cię aktywności fizycznej.
<img src="/img/paging/prev.gif" alt="" />123

webstar 2012