Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

zdrowe odżywianie

  • Prawidłowa praca jelit wzmacnia odporność organizmu

    15-03-2017

    Nasza odporność w dużej mierze zależy od pracy jelit. Mikroflora jelitowa, w skład której wchodzą dobroczynne bakterie pełni m.in. funkcję obronną i chroni przed chorobami. Zdrowa dieta i sport mają duży wpływ na prawidłowe działanie jelit.

    więcej »

    Jogurt, kefir, serwatka - te produkty pomagają w utrzymaniu lub odbudowie prawidłowej flory bakteryjnej jelit
  • USA i Norwegia wypowiadają wojnę tłuszczom trans. Dlaczego są one tak szkodliwe?

    24-06-2015

    O szkodliwych dla zdrowia tłuszczach trans rozmawiamy z dr hab. Małgorzatą Drywień, specjalistką od żywienia z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, Katedra Żywienia Człowieka, Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego.

    więcej »

    Utwardzone oleje roślinne to margaryny do smarowania pieczywa i do pieczenia, tłuszcze gastronomiczne do pieczenia i smażenia.
  • Spotkanie z Łukaszem Łuczajem, autorem „Dzikiej Kuchni”

    26-06-2013

    Najlepiej zbierać rośliny na wsi, w lasach. Ale rośliny dziko rosnące w mieście bywają mniej skażone niż te, które kupujemy w supermarketach – mówi Łukasz Łuczaj, autor książki „Dzika kuchnia” – zielnika i książki kucharskiej w jednym.

    więcej »

    Łukasz Łuczaj, autor książki "Dzika kuchnia"
  • Niedobory żywieniowe i zdrowotne problemy z tym związane

    04-04-2013

    U ludzi w podeszłym wieku zdarzają się różne niedobory składników odżywczych, wynikające czasem nie ze zbyt ubogiego jadłospisu, a z zaburzeń trawienia i wchłaniania, związanych z problemami zdrowotnymi.

    więcej »

    Jeżeli z przyczyn zdrowotnych niemożliwe jest pełnowartościowe odżywianie się, należy po konsultacji z lekarzem uzupełniać brakujące składniki preparatami farmakologicznymi.
  • Bezglutenowo nie tylko zdrowo, ale smacznie

    11-02-2013

    Coraz więcej osób w Polsce musi stosować dietę bez glutenu. Dotyczy to nie tylko osób z celiakią, ale i wielu alergików, czy rekonwalescentów po różnych chorobach. Są również i tacy, którzy chcą sami zmienić dietę, by zdrowiej się odżywiać. I nagle okazuje się, że najprostsze dania stają się niedostępne, a większość lokali gastronomicznych trafia na listę miejsc zakazanych.

    więcej »

    Panna cotta z tapioką. Bezglutenowa
  • Suplementy diety. Jakie są oznaki niedoborów witamin?

    17-02-2015

    Witaminy to związki organiczne, potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Ich źródłem powinna być dieta bogata w warzywa, owoce, nasiona, kasze, orzechy, kiełki, tłuszcze roślinne i ryby.

    więcej »

    Najlepiej, gdy źródłem witamin jest nasze codzienne jedzenie. W niektórych jednak wypadkach, trzeba sięgnąć po preparaty. Oczywiście po konsultacji z lekarzem.
  • Naturalne antydepresanty

    13-04-2012

    Jak zapobiegać depresji, czyli zmniejszyć prawdopodobieństwo jej wystąpienia? Zmiana stylu życia i diety to dobry krok w tym kierunku. Badania naukowe potwierdziły, że najskuteczniejsze naturalne antydepresanty to słońce, czekolada i nienasycone kwasy tłuszczowe.

    więcej »

    Dzięki promieniom UVA prawie sześciokrotnie wzrasta poziom enkefalin w skórze, które przyczyniają się do dobrego samopoczucia i zadowolenia z siebie.
  • Czy efekt jojo jest szkodliwy dla organizmu?

    20-02-2012

    Efekt jojo jest szkodliwy dla zdrowia, bo każde wahania w organizmie są szkodliwe. Na efekt jojo są najbardziej narażone osoby stosujące drastyczne diety, bo ich organizm szybko sygnalizuje – przez złe samopoczucie – że nie akceptuje ograniczenia ani liczby kalorii, ani dostarczanych z pożywieniem składników odżywczych. Zaczynają więc jeść więcej – i wpadają w spiralę, której efektem jest masa ciała większa, niż przed podjęciem decyzji o odchudzaniu.

    więcej »

    Prof.zw.dr hab.n. med. Ida Kinalska
  • Dieta w profilaktyce chorób układu krążenia

    24-01-2015

    To, co jemy może pomagać lub szkodzić sercu oraz naczyniom krwionośnym. Dla układu krążenia najbardziej korzystna jest dieta śródziemnomorska: oliwa z oliwek, warzywa, ryby morskie, owoce – w tych produktach można odnaleźć wszystkie niezbędne dla zdrowia minerały i witaminy, a także białko i nienasycone kwasy omega-3.

    więcej »

    Oliwa z oliwek, warzywa, ryby (zwłaszcza morskie), owoce sprzyjają naszemu układowi krążenia.
  • Pieczona pierś kurczaka z niepowtarzalnym aromatem ziół. Przepisy

    13-01-2015

    Niby zwykła pierś z kurczaka, ale jaki aromat! A wszystko dzięki ziołom i cytrynie. To one sprawiają, że potrawa zyskuje wyjątkowy smak i delikatny sos. Rada: upieczone kawałki cytryny warto wycisnąć na mięsie. Upieczona cytryna nie jest już kwaśna i dodaje wytrawności.

    więcej »

    Pieczona pierś kurczaka z niepowtarzalnym aromatem ziół
<img src="/img/paging/prev.gif" alt="" />12

webstar 2012