Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o polityce cookies i zmianie ustawień cookie w przeglądarce. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

BMI

Stosunek masy ciała (kg) do kwadratu wzrostu (m), to miarodajny wskaźnik, określający czy dojrzała kobieta lub dojrzały mężczyzna mają prawidłową wagę. BMI od 18,5 – 25 - masa prawidłowa, BMI od 25 do 30 nadwaga, BMI powyżej 30 - otyłość, BMI powyżej 40 – otyłość skrajna (kliniczna)

  • Odchudzanie. Jakich efektów terapii można się spodziewać?

    29-01-2013

    Racjonalnie ujemny bilans energetyczny powinien przynosić redukcję masy ciała w tempie 2-4 kg na miesiąc. Takie tempo chudnięcia daje największą szansę utrzymania uzyskanego efektu. Odchudzanie bowiem to proces, którego celem - z punku widzenia medycznego - nie jest uzyskanie absolutnie idealnej masy ciała. Sukcesem jest jej zmniejszenie nawet o 10 proc. w stosunku do masy wyjściowej. Organizm bardzo odczuwa utratę nawet kilku kilogramów. Analizując wiele badań stwierdzono, że obniżenie masy ciała o 10 kg powoduje zmniejszenie stężenia triglicerydów o 30 proc., złego cholesterolu o 15 proc., a podwyższenie dobrego o 8 proc.

    więcej »

    Jak już schudniemy, musimy nauczyć się tak żyć, żeby nie tyć!
  • Nadawaga, otyłość. Badania kontrolne

    28-01-2013

    Wystarczy raz ma jakiś czas stanąć na wadze i mierzyć swoją talię. Jeśli zauważymy przyrost którejkolwiek z wartości (kilogramów lub centymetrów) należy ograniczyć liczbę spożywanych kalorii i więcej czasu poświęcać na aktywność fizyczną. Nie wolno dopuść, by masa naszego ciała wzrastała!

    więcej »

    Przyrost kilogramów lub centymetrów w obwodzie brzucha, to sygnał, że należy ograniczyć liczbę spożywanych kalorii i zwiększyć aktywność fizyczną!
  • Aktywność fizyczna w leczeniu otyłości i zapobieganiu jej

    28-01-2013

    Jednym z aspektów otyłości jest cierpienie psychiczne, jakie wywołuje, bo nadwaga nie kojarzy się w naszej kulturze z atrakcyjnością. Obok troski o zdrowie, jako motywy podjęcia regularnego wysiłku fizycznego można wykorzystać chęć poprawy samopoczucia związanego z wyglądem.

    więcej »

    Rower to nie tylko sprzęt służący aktywnej rekreacji, ale i realny środek lokomocji!
  • Dieta redukcyjna dla kobiet. Dieta redukcyjna dla mężczyzn

    24-01-2015

    Niektórzy nie lubią się głowić nad tym o ile zredukować spożywaną dotychczas ilość energii i wolą z góry założyć maksymalny pułap wartości energetycznej całodziennych posiłków. Można i tak spróbować.

    więcej »

    Odchudzając się, najwięcej w ciągu dnia można zjeść warzyw np. 100 g brokuł plus 140g kalafiora plus 50g ogórka plus 130 g papryki plus 200 g pomidorów. Wszystko razem ma jedyne 150 kcal!
  • O jedzeniu. Żeby zrzucić zbędne kilogramy lub po prostu nie tyć

    24-01-2013

    Uzyskanie i utrzymanie prawidłowej masy ciała to projekt nie na miesiąc, dwa czy nawet pół roku. Trzeba trwale wypracować dobroczynne nawyki i trwać w nich do końca życia!

    więcej »

    Najbezpieczniejszą pod względem kaloryczności grupą produktów są warzywa.
  • Otyłość można pokonać, otyłości można zapobiec

    24-01-2013

    Kształtowanie właściwych codziennych nawyków, to postawa osoby walczącej lub zapobiegającej otyłości. Wypracowanie zdrowego stylu życia daje szansę trwałego efektu redukcji masy ciała!

    więcej »

    Trzeba wyrobić w sobie nawyk kreowania drobnych sytuacji, w których wysiłek wykonują nasze mięśnie.
  • Jak otyłość zmienia życie codzienne?

    23-01-2013

    Tusza uprzykrza codzienne życie. Zaczyna się od zawiązania sznurówek w butach, w czym przeszkadza brzuch, a kończy na problemach emocjonalnych.

    więcej »

    Zacznij od wyprawy na basen. Nie pozwól, aby lęk przed osądem twojego wyglądu pozbawił cię aktywności fizycznej.
  • Oznaki otyłości

    18-01-2013

    Problem leży w tym, że często nie chcemy zauważać, iż przybywa nam kilogramów. Nie przywiązujemy znaczenia do faktu, że z roku na rok kupujemy coraz większe rozmiary ubrań.

    więcej »

    Lekarze często spotykają pacjentów, którzy w ciągu kilku lat przybrali na wadze nawet 20 kg i są tym faktem zaskoczeni.
  • Otyłość. Nadmiar energii spożytej nad energią wydatkowaną

    18-01-2013

    Choć otyłość nie do końca można nazwać chorobą, na pewno znacznie zwiększa ryzyko wystąpienia wielu chorób i na pewno skraca życie!

    więcej »

    Komórki tłuszczowe muszą powiększać się, by pomieścić w sobie ciągle dopływający do magazynów tłuszcz, pochodzący nie tylko z tłuszczu spożytego w nadmiarze, ale również z węglowodanów i białek, które, gdy jest ich zbyt dużo, są przekształcane przez wątrobę również w tłuszcz.
  • Kampania: Bądź mężczyzną. Chroń Zdrowie

    02-07-2012

    Według Krajowego Rejestru Nowotworów, rak prostaty jest już trzecim najbardziej zabójczym nowotworem u panów, zaraz po nowotworach złośliwych płuc i jelita grubego. W 2020 r. na ten nowotwór zachoruje w Polsce prawie 18 tys. mężczyzn, ponad dwukrotnie więcej niż obecnie. Aż 40 proc. z nich w chwili wykrycia choroby będzie jeszcze przed 65. rokiem życia.

    więcej »

    Najlepiej, jeśli dojrzały mężczyzna co roku poddaje się badaniom urologicznym.
<img src="/img/paging/prev.gif" alt="" />12

webstar 2012