Lista Przebojów MR Makowskiego
Super Star
MR Makowski
Dziś chciałby wyjechać z Polski, ale jak mówi, już jest na to za stary. M.in. pisze blogi. Fotograf (i projektant) polskiego rocka i jazzu (Krzak, Dżem, Shakin'Dudi, Young...
-
2Polska, 1983
Ryszard Riedel, Ryszard Skibiński, Leszek Winder Supersesion
Komentarze
Jeśli chcesz dodać komentarz musisz się zalogować.
Jak zadbać o aparat słuchowy podczas prac...
Aparaty słuchowe pomagają aktywnie uczestniczyć w rozmowach oraz utrzymywać towarzyskie...
mrmakowski | 13-04-2012
„Doświadczenie jest nieprzekazywalne. Gdy pojawił się
Chris Salewicz, narrator filmu Beats of Freedom – Zew wolności,
chciałem opisać mu 20–30 lat życia w kilka godzin.
Absurd? Tak. Najzabawniejsza była próba przybliżenia
terminu „big-bit”, muzyki lat 60., nawiązującej do zachodniego
rocka, lecz oficjalnie akceptowanej, produkowanej
i kontrolowanej przez tych, którzy chcieli mieć dostęp do
stołu PRL-u. Spróbowałem przetłumaczyć tekst piosenki Hipopotam
Czerwono-Czarnych i Kasi Sobczyk:
puka ktoś więc pytam kto tam
nagle słyszę: hipopotam
nie otworzę jestem sama
boję się hipopotama…
– i widzę, że Chris osłupiał: „To brzmi jak psychodeliczny
tekst Timothy’ego Leary’ego…”
„Serca najmłodszej publiczności zaskarbiłam sobie bijącą
rekordy popularności piosenką pt. Hipopotam. Był to
rok 1968 i program »Giełda telewizyjna«” – wyznaje dziś
artystka. Ale my, starsi – nie daliśmy się przekonać. Byliśmy
nieliczni, hipisi bez dżinsów (mało, drogie, za dewizy
w Peweksie). Żyliśmy w bloku, który oficjalnie walczył
o pokój. Hasło „make love not war” nie miało sensu.
A rok 1968…
Big-bit był muzycznie i ideowo nie do zaakceptowania.
W latach 70. słuchało się jazzu (…)”
„Nasze ZOO: rola hipopotama w muzyce rockowej PRL-u”
Mirosław Makowski
Kasjopea | 13-04-2012
Zuch | 13-04-2012
bujasia | 13-04-2012
Pawel_Sito | 13-04-2012
jaco | 17-04-2012